Субота, 20.04.2024, 16:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Вакуленко Олени Олексіївни

Категорії розділу
Для 5 класу [2]
Допоміжні матеріали у підготовці до уроків, деякі домашні завдання
Для 9 класу (алгебра) [5]
Для 9 класу (геометрія) [2]
Дидактичні матеріали [2]
Для 8 класу (алгебра) [3]
Олімпіади, МАН [2]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

На допомогу учням та вчителям

Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 16
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Назва прийому:Математичний крокодил.

Мета застосування прийому: активізувати пізнавальну діяльність учнів, сприяти кращому засвоєнню та закріпленню навчального матеріалу, зацікавити учнів до вивчення математики; розвивати уяву, творчі здібності, логічне мислення, вміння аналізувати, аргументувати, робити висновки; виховувати інтерес до математики, взаємоповагу, культуру думки і поведінки, здатність до переборення труднощів.

Етап уроку, де застосовується прийом:актуалізація опорних знань, підведення підсумків уроку.

Дидактичні матеріали | Переглядів: 723 | Додав: elena29bondar | Дата: 02.06.2016 | Коментарі (0)

Деякі системи рівнянь другого степеня (а також системи, в які входять рівняння степеня більше другого) зручно розв’язувати, використовуючи заміну змінних.

Приклад. Розв’яжіть систему рівнянь 

Розв’язання. Зробимо заміну х - у = u; ху = t. Маємо систему рівнянь 

Розв’язуючи цю систему способом підстановки, дістанемо u1 = 6; t1 = -5 або u2 = 5; t2= -6.

Отже початкова система має чотири пари розв’язків: (5;-1); (1;-5); (2;-3); (3;-2).

Для 9 класу (алгебра) | Переглядів: 359 | Додав: elena29bondar | Дата: 02.02.2016 | Коментарі (0)

Якщо в системі рівнянь з двома змінними одне з рівнянь є лінійним рівнянням з двома змінними, то таку систему рівнянь можна розв’язувати способом підстановки.

Приклад. Розв’язати систему рівнянь 

Розв’язання. Виразимо з другого рівняння змінну х через у. Маємо: х = 5 + 3у.

Підставляємо в перше рівняння системи замість х вираз 5 + 3у та отримаємо рівняння із змінною у.

Розв’язавши його, маємо 

Далі,

Отже, розв’язками системи є пари чисел 

Для 9 класу (алгебра) | Переглядів: 323 | Додав: elena29bondar | Дата: 02.02.2016 | Коментарі (0)

Так само, як і для систем двох лінійних рівнянь з двома змінними, спосіб додавання доцільно використовувати, якщо в результаті додавання рівнянь системи отримаємо рівняння з однією змінною.

Приклад 1. Розв’яжіть систему рівнянь 

Розв’язання. Складемо почленно два рівняння системи. Отримаємо 2x = 10, х = 5. Підставивши це значення, наприклад, у перше рівняння дістанемо 5 – 5y = 20; 5y = 15; у = -3. Отже розв’язком системи є пара (5; -3).

Приклад 2. Розв’яжіть систему рівнянь 

Розв’язання. Помножимо друге рівняння системи на -2. Маємо

Складемо почленно рівняння системи: х2 — 2х = 3, звідси х2 - 2х – 3 = 0; x1 = -1; х2 = 3. Розглянемо ці випадки.

Отже, розв’язками системи є пари чисел (-1; 10) і (3; -2).

Також спосіб додавання доцільно використовувати в тому випадку, коли в результаті додавання рівнянь системи отримаємо лінійне рівняння з двома змінними.

Приклад 3. Розв’яжіть систему рівнянь 

Розв’язання. Помножимо перше рівняння системи на -2. Маємо

Складемо почленно рівняння системи у - 2х = 1. Звідси виразимо у через х: у = 1 + 2х. Підставимо у перше рівняння заданої системи замість у вираз 1 + 2х.

Маємо: 

Далі,

Отже, розв’язками системи є пари чисел (1; 3), (-2; -3).

Для 9 класу (алгебра) | Переглядів: 417 | Додав: elena29bondar | Дата: 02.02.2016 | Коментарі (0)

1-10 11-16
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
uCoz