П`ятниця, 29.03.2024, 14:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Вакуленко Олени Олексіївни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Класному керівнику

Поради і матеріали для класних керівників

Презентація класів у вигляді газети 

 

Виховний захід «Пам'ять про минуле», присвячений Дню партизанської слави та партизанського руху в період 1941-1945 рр.

Мета: виховувати в учнів патріотичні почуття, гуманізм, гордість за історичне минуле нашої держави, любов до України, пошану до подвигу загиблих і тих, хто пережив війну.

Сьогодні ми зібралися, аби вшанувати героїчний подвиг уславлених партизанів і підпільників Великої Вітчизняної війни. 30 жовтня 2001 року Указом Президента України  було встановлене щорічне  відзначення Дня партизанської слави – 22 вересня.

Учень 1.Тяжкі випробування випали на долю українського народу під час Великої Вітчизняної війни. В умовах тотального терору і нехтування ворогом елементарних прав людини,  насамперед права на життя, в Україні сформувався Рух Опору, який став грізною силою і перешкодою на шляху здійснення німецькими загарбниками жахливого плану поневолення народів.

Учень 2. Чи знаєте ви, на честь кого названа одна з вулиць нашого міста – вулиця Ковпака?

Учень 3. (Повідомлення про Сидора Артемовича Ковпака)

Народився в селі Котельва (нині селище міського типу Полтавської області України) в бідній українській селянській родині. Сім'я була багатодітна, шестеро синів і 4 дочки. Строкову службу проходив у російській імператорській армії, у Саратові в Олександрівському полку. Після служби залишився в Росії, працював вантажником.

Учасник Першої світової (службу проходив в 186-му піхотному Асландузському полку) та Громадянської воєн. Під час Першої світової війни воював на Південно-Західному фронті, учасник Брусиловського прориву. У квітні 1915 у складі почесної варти його особисто нагородив Микола II Георгіївським хрестом. Загалом його нагороджено Георгіївськими хрестами III і IV ступенів та медалями «За хоробрість» («георгіївськими» медалями) III і IV ступенів.

Німецько-радянська війна застала Сидора Артемовича в 54-річному віці. На той час він був головою Путивльського міськвиконкому Сумської області. 8 вересня 1941 Ковпак відправив своїх людей у Спадшанський ліс, а сам залишався, поки не побачив як німці в'їжджають в місто, і зник у лісі. До кінця місяця загін складався з 42 осіб, озброєних 36 гвинтівками, 5 автоматами, 8 гранатами. А ще у загону було близько тонни вибухівки, добутої з мінних полів. Після перших диверсійних акцій ковпаківців німецька адміністрація зробила відповідну акцію — послали угорських солдатів для контроперацій у місцевих селах, які були поблизу партизанських загонів. За добу було винищено 586 сельчан. Дід не залишив карателів безкарними, зустрів їх зі своїми бійцями. 17 жовтня загін С. Ковпака злився з загоном С. Руднєва, який став у новому формуванні комісаром. Саме цей тандем і прославив Путивльський партизанський загін. Багато разів приходили чутки про те, що загони Ковпака знищені, але кожного разу вони виявлялися чутками. Багато, надихнувшись подвигами своїх співгромадян, вступали до лав партизанів. "Ніхто не знає, куди ми йдемо, і ніхто не повинен знати, звідки ми прийшли, — говорив С. Ковпак. — Весь народ воює. А ми лише невеликий струмок у грізному потоці народу ". Загін зріс до півтори тисячі осіб і став Сумським партизанським з'єднанням. В арсеналі ковпаківців з'явився навіть трофейний танк (корпус танку знаходиться у Спадщанському лісі, неподалік від Музею партизанської слави у Путивлі). Гітлерівці регулярно направляли в ліс сили для придушення партизанів, проте всякий раз зазнавали поразки, залишаючи партизанам трофеї — зброю, амуніцію, одяг, продовольство. «Мій постачальник — Гітлер», — любив повторювати Ковпак. Так тривало близько року. У 1941–1942 роках з'єднання Ковпака здійснило рейди в тилу ворога по СумськійКурськійОрловській і Брянській областях. Наприкінці весни 1942 р. партизанському з'єднанню вдалося на короткий термін захопити Путивль, а за літо пройти з успішними боями 6047 км, знищити 12 ешелонів, 25 одиниць бронетехніки і близько 5000 солдатів і офіцерів вермахту. Особлива увага приділялася ковпаківцями підривам залізниць — труднощі з постачанням продовольства, зброї, техніки, припасів ставили німецькі війська у важке положення.

Після Другої світової війни жив на державній дачі під Києвом, поруч із поетом Павлом Тичиною.

З 1944 року — член Верховного Суду Української РСР. У 1947 — 1967 р. — заступник Голови Президії Верховної Ради Української РСР. У квітні — грудні 1967 р. — член Президії Верховної Ради Української РСР.

Перші загони партизанів з'явились наприкінці 1941 року під Черніговом і Сумами під керівництвом Миколи Попудренка та Сидора Ковпака. Ці загони  поклали початок гуртуванню партизанів у лісах Північної України. 

Учень 4. Народну війну в тилу німецько-фашистських військ вели повсюдно: у містах і селах, на залізничних вузлах і станціях, на річках, у лісових і степових районах України. Широкі верстви населення брали участь у зриві економічних, політичних та військових планів і заходів нацистських загарбників. Опір здійснювався на всій окупованій території і був нищівним для загарбників.

Завдяки безстрашній і непримиренній боротьбі партизанів і підпільників земля України горіла під ногами фашистів.

Учень 5.  У 1943 році партизани контролювали лісові райони Північно-Східної України, завдаючи значних втрат тиловим німецьким підрозділам, адміністрації та інфраструктурі цих районів. З наближенням Червоної Армії восени 1943 року партизанський рух в Україні пожвавився.

У травні-жовтні 1943 року, коли почалися бої за Дніпро, загін Сидора Ковпака здійснив відомий рейд в Україні з Путивля через Волинь у Карпати з наміром «перерізати шляхи відступу фашистам». Рейд Ковпака показав людям, що нацисти не всесильні.

Вчитель.  Велика Вітчизняна війна – це наше минуле. Її подих і сьогодні холодить кров у жилах людей, які були свідками жорстоких звірств фашистських загарбників. Вона круто повернула життя всієї країни, прийшла в кожний дім, у кожну сім’ю. Вона знищила в своєму полум’ї мільйони людських доль, принесла страждання і горе, що й понині гостро та скорботно хвилюють народну пам’ять.

Шановні друзі, гості! Вшануймо пам'ять загиблих хвилиною мовчання. (Хвилина мовчання).

Без миру немає дитинства, немає майбутнього. За щастя дітей, за мирне блакитне небо, за цвіт землі борються усі чесні люди. Адже мир та злагода — це найцінніші здобутки суспільства. І нехай спливають щасливі роки, нехай зростають діти, нехай квітнуть сади!

Ми пройшли Велику Вітчизняну війну, не забуваємо трагедію Хіросіми й Нагасакі, гострим болем залишився для нас Афганістан.

І все ж таки ми відроджуємося, живемо, ростемо й дужчаємо, воскресаємо з вічності й сяємо на світлому небозводі іншим народам, бо маємо незнищенне начало – віру в світле майбутнє.

 

 

До Дня партизанської слави та партизанського руху в Україні

 

Мета: розширити знання учнів про партизанський рух в Україні, героїв партизанського руху; розвивати образне мислення, артистичні здібності в декламуванні поезій; виховувати патріотичні почуття, гуманізм, любов до України, пошану до тих, хто боровся за батьківщину.

Обладнання: репродукції картин про партизанський рух в Україні, про Другу світову війну; плакат «Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України  - є обов’язок громадян України» (ст. 65, Конституції України); фотографії ветеранів партизанського руху, виставка учнівських малюнків про війну.

 

 

Хід свята

 

Лунає  музика воєнних років,  на   тлі  музики звучать слова.

 

Ведучий 1.

Пам’ятаєш, Земле, сорок п’ятий,

Стихле небо, підняте салютом?

Пам’ятаєш, Земле, сорок п’ятий.

Земле, сорок перший не забудь !

 

Ведучий 2. Своїми подвигами прославили нашу Вітчизну різні покоління українського народу. На своїх плечах винесли вони тягар найстрашнішої війни ХХ століття – Другої світової. У найтяжчий час для нашої Вітчизни, 22 червня 1941 року пішли на фронт тисячі солдат і матросів,  до лав добровольців ставало багато юнаків, які ледве закінчили школу. Багато з них  приписували собі роки, щоб потрапити на фронт. Але були й такі, хто в суворий воєнний час боровся з ворогами в глибокому тилу, не жаліючи крові й самого життя. ( Звучить  музика)

Ведучий 1. Щорічно 22 вересня згідно з Указом Президента України від 30 жовтня 2001 року №1020 в Україні відзначається  День партизанської слави.

Ведучий 2. Велику Вітчизняну війну називають всенародною. Безумовним підтвердженням такого визначення є широкий розмах партизанського руху та героїзм патріотів-підпільників, які зробили свій неоціненний внесок до перемоги над фашизмом.

Ведучий 1. На наше свято ми запросили ветеранів партизанського та підпільного руху.

(Запрошення  ветеранів зайняти почесні місця  та  запрошення їх до  слова).

 

 

Ведучий 2. Для наших гостей звучить пісня воєнних років «Катюша» у     виконанні_______________________________класу____________________

Ведучий 1. Упродовж перших днів війни ворогам вдалося захопити значні території. На окупованих землях ворог будував системи всебічного матеріально-технічного забезпечення своїх військ, намагався широко та якісно використати захоплену радянську інфраструктуру та примусити населення до покірної рабської праці.

Ведучий 1. Ураховуючи нерівномірність розгортання партизанського руху, 11 листопада 1942 року Державний Комітет Оборони прийняв спеціальну постанову “Про партизанський рух на Україні”, у якій особлива увага зверталась на розвиток партизанського руху в правобережних областях республіки, де проходили надзвичайно важливі залізничні та шосейні шляхи, створення обласних оперативних груп, покращення організації зв’язку, підготовку партизанських кадрів, матеріально-технічне забезпечення партизан.

Ведучий 2. На виконання цієї постанови партизанський загін під командуванням О.Сабурова восени 1942 р. здійснив рейд з Брянських лісів на Правобережну Україну. Відстань у кількасот кілометрів партизани подолали протягом місяця, форсувавши при цьому Десну, Дніпро і Прип’ять. Тільки в дні рейду загін О.Сабурова розгромив фашистські гарнізони в 6 райцентрах, зруйнував 29 залізничних і шосейних мостів, провів роз’яснювальну роботу серед населення, внаслідок чого чисельність з’єднання наприкінці рейду зросла. Згодом сабуровці спільно з партизанами загону С. Ковпака, загонами з Житомирської і Рівненської областей та білоруськими партизанами утворили в Поліссі вільний від фашистів край, який охоплював 14 районів з населенням 200 тис. чоловік.

(Перегляд фрагментів хроніко-документальних кінострічок).

Учень 1.

Війна назустріч молодому дню

Із гуркотом, із брязкотом котилась,

Лавиною металу і вогню

На нашу Землю й долю навалилась

Учень 2.

Тремтять гармати, б’є на сполох дзвін.

Залізні круки вилітають з хмари.

Горить країна з чотирьох сторін

І на чужинців просить з неба кари

Учень 3.

Синів, дочок благає: – захистіть!

Страждає в муках Україна мила.

І піднімається з глибин століть

Непоборима, нездолана сила.

 

Ведучий 1. Минають роки, відлітають у вічність.  Багато часу минуло з тієї тривожної ночі, коли  замовкли останні постріли, прийшов мир, за який заплачено ціною життя мільйонів людей. Усе далі відходять ті грізні роки, але не згасає пам’ять про тих, хто віддав заради Перемоги  життя.

Учень 4.

       Не спиться ще вдовам, бо туга лишилась,

      Для них і сьогодні війна не скінчилась.

      Серця в них назавжди тривогою скуті.

      Ніхто не забутий, ніщо не забуте        

 

Ведучий 2. Ми ніколи не забудемо героїв партизанського руху. Вшануймо хвилиною мовчання пам’ять про тих, хто віддав своє життя за нашу рідну землю.

Хвилина мовчання.

 

Ведучий 1. Пам’ять… Вона нетлінна й вічна. Вона дивиться на нас зі старих фронтових фотографій, тих речей, які зберігають колишні партизани, і не дає потьмяніти жодній героїчній сторінці перемоги над фашизмом. А ми, молоде покоління, про їхні бойові подвиги, їхнє героїчне життя можемо дізнатися сьогодні тільки з їхніх розповідей, кінофільмів, творів художньої літератури.

Ведучий 2. Наш обов’язок –  згадувати про них не тільки в свята, а кожного дня пам’ятати про тих, хто кував цю перемогу, хто загинув у цій страшній війні.

 

           Учень 5.

      За мене, за тебе, за всю Батьківщину,

      Хто фронтом звитяги йшов поруч з тобою,

       Боровся з фашизмом, тоді партизанив

       І ворога нищив героєм незнаним.

       Згадай їх усіх, замордованих, вбитих,

       І гідно живи їх життям недожитим!

 

(Розповіді учнів про своїх дідусів, прадідусів,

 які були партизанами і допомагали звільнити від фашизму рідну землю).

 

Учні зачитують прислів’я і приказки про Батьківщину, про захист її від нападників).

 

Ведучий 1. Закінчуючи нашу розмову, хочеться нагадати всім слова: «Батьківщину люблять не за те, що вона велика, а за те що вона своя». Сподіваюся, що ви діти, будете справжніми захисниками своєї Вітчизни.

 

 Що ми можемо зробити для енергозбереження сьогодні.

Мета: сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей; залучувати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень та практичного застосування знань, отриманих в школі.

Хід заходу

Вчитель: Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Дві основні причини зумовлюють енергетичну неефективність виробництва: незбалансована структура енергоспоживання та нераціональне використання енергії в усіх галузях. Все це може призвести до екологічної катастрофи. Ключем до успішного розв’язання екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ви повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчити цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».

Вікторина   «Енергоерудит»

1. У скільки разів енергозберігаюча лампа більш економна ніж лампа розжарювання:

 А) в 1,5 рази                              Б) в 2-3 рази                        В)  в 4-5 разів.

2. У якому році пройшла презентація лампи розжарювання Едісона:

А) 1814                                       Б) 1880                                  В) 1924 рік.

3. У якому році винайшли енергозберігаючу лампу:

 А)1964                                       Б) 1976                                   В) 2000 рік

4. Назвіть самий економічний клас побутових приладів:

 А) «А»                                       Б) «В»                                    В) «С».

5. Скільки відсотків сонячного світла поглинають брудні вікна:

 А) 30%                                      Б) 40%                                   В) 50%.

6. Заповнений мішок для збору пилу в пилососі дає збільшення витрати електроенергії:

 А) на 20%                                  Б)  на 30%                             В) на 40%.

7. Накип в електрочайнику збільшує витрату електроенергії:

 А) на 10%                                  Б) на 20%                              В) на 30%.

8. При неповному завантаженні пральної машини перевитрата електроенергії становить:

 А)10-15%                                   Б) 20-25%                               В) 25-30%.

9. Яка вартість  в середньому 1кВт·год електроенергії?  (52 коп)

10. Сформулюйте закон збереження енергії. (Енергія з нічого не виникає, безслідно не зникає, а лише перетворюється з одного виду в інший).

Ми живемо з вами у гарних комфортних будинках. Де всю важку роботу виконують машини. Які це машини?

- Пральна машина, електрична плита, пилесос….

   Завдяки чому вони здійснюють свою роботу?

- Електричному струму

- Що таке енергозбереження?

Енергозбереження – заходи, спрямовані на заощадження теплової та електричної енергії, а також використання альтернативних джерел енергії.

А також це зекономлені гроші сімейного бюджету і турбота про тих, хто буде жити після нас на цій планеті.

Одним з таких рішень є навчитися використовувати енергію у себе вдома досить ефективно.

Як же стати господарем дому? Навчитися бережному відношенню до використання енергії?  А енергозбереження в квартирі розпочинається з меншої трати води та світла.

Поради на кожен день

  • Завжди вимикати світло, виходячи з кімнати.
  • Без потреби  не вмикати  електроприлади.
  • Не залишати  електроприлади без нагляду.

Гра «Вибери потрібне» (робота  в парах. У  кожної пари набір карток з зображеннями)

таз  стир  обогреватель   сушка белья2     сушка 1

                              веник                   пылес      

                           вилка                              микс

книга        телик          комп              рисов

Надання відповідей учнями і обґрунтування їх вибору.

Висновок: У сучасному суспільстві звикли до комфортних умов  проживання та полегшення побутових потреб, але це не завжди призводить до розумного  споживання електроенергії, води та тепла.

Кросворд

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до кросворду.

  1. Велика гармошка весь дім нагріває (батарея)
  2. Біля тіла вуха, а  голови не має (каструля)
  3. Стаємо всім на дорозі. Всіх спиняє  на порозі (двері)
  4. У животі лазня , у носі сито. На голові ґудзик , одна рука, і та на спині. (чайник)
  5. Дуже гарну пам’ять має, хутко все запам’ятає . Де почує яку вість – слово в слово розповість. (магнітофон)
  6. Без язика живе, не їсть, не п»є . Говорить і співає, та все показує. (телевізор)
  7. Світить ясно, а не сонце (лампочка)

Вчитель: - Яке слово  ми отримали   у вертикалі кросворду. (будинок)

Підберіть синоніми до цього слова  (дім, оселя, житло,  хата)

Конкурс «Збери прислів’я» (робота у групах)

Хату руки держать

Малі діти несуть у хату, а великі — з хати.

Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.

Хата красна не кутами, а пирогами

Мій будинок — моя фортеця

Свій дім не чужий, із нього не виженуть

Вчитель: - Яке з прислів’їв перекликається  з темою нашого  заходу? Доведіть свою думку.

 

СПОЖИВАННЯ ЕНЕРГІЇ ЕЛЕКТРОПРИЛАДАМИ

Робота за таблицею

 

 Вчитель: - Які електроприлади ви бачите в таблиці? Встановимо за таблицею, який прилад і скільки  бере енергії за годину.

Середнє споживання єлектроєнергіі побутовими приладами (з розрахунку на сім'ю з 4 чоловік)

 

 

 

 

 

 

 

Назва приладу

Середня кількість годин роботи за рік

Електроплита

1400

Холодильник

3000

Телевізор

1500

Праска

200

Пилосос

100

Пральна машина

120

 

Вчитель: - Завдяки чому  працюють ці електроприлади ? (завдяки струму)

Вчитель: - Струм приносить нам велику користь . Він виробляє енергію.

Що таке енергія? (відповіді дітей)

Енергія – це сила, яка змушує  предмети рухатися. Вона народжується на гідроелектростанції. На станції вода крутить турбіни, виробляючи електричний струм. Щоб передати електрику туди, де вона потрібна, будують лінії електропередач, це великі стовпи – опори, до яких підвішені проводи. Звідти вона потрапляє до електропідстанції. Там стоїть особлива машина – трансформатор. Він знижує тиск і далі  електроенергія передається по кабелях, що закопані глибоко під землею.  Звідти приходить у трансформаторну будку, яка стоїть біля  твого дому.  Такий довгий шлях проходить струм до кожної оселі. Тому так важливо  зберігати електроенергію.

Синквейн

Дітям  пропонується записати синквейн «Економія електроенергії»

Схема:

1 рядок: назва

2 рядок -  опис

3 рядок  дія - 2 дієслова

4 рядок -  фраза з  інших частин мови

5 рядок – порівняння

Це цікаво:

1.З усієї споживаної в побуті енергії левова частка - 79% - йде на опалення,

15% - на теплові процеси: нагрівання води, приготування їжі,

5% споживає побутова електротехніка,

1% витрачається на освітлення, радіо, ТБ,

Що таке 1 кВт / год енергії? Це:

50-годинна робота радіо;

110 годин гоління електробритвою;

17 годин горіння 60-ваттовой лампочки;

12-годинний перегляд передач по кольоровому телевізору;

2-годинна прибирання пилососом;

5-хвилинний душ;

нагрів на 6 градусів повної ванни (150 л води).

2.Чи знаєте ви, що є квітка, що контролює витрати енергії?

Квітка, яка контролює витрати енергії

Про обмеження домашніх витрат  замислювалося багато людей. Проте такої ідеї, яку розробив і планує  втілити в життя англійський дизайнер Карл Сміт, світ ще не бачив.

Його проект спочатку викликає посмішку.  Але ця електронна квітка покликана допомогти людині значно зменшити рахунки за електроенергію.

Електронна квітка грає роль «живого індикатора» і миттєво реагує на рівень витрати електроенергії в будинку. «Квітка, що в'яне» мінятиме кольори пелюсток залежно від того, скільки електроенергії витрачається, а якщо її витрачається надто багато, — і зовсім  зів’януть». Таким чином механічна рослина натякає господареві, що йому слід або відключити зайві прилади від мережі, або готуватися зустрічати кілометрові рахунки за електрику.

 

Використовуючи природні ресурси, замислюйтесь про те, що буде завтра. А чи буде взагалі це "ЗАВТРА"? Сьогодні наша планета стоїть на порозі екологічної катастрофи. Доля нашої планети залежить від кожного з нас, від всього людства, а вірніше, від того, скільки ми споживаємо природних ресурсів і як їх витрачаємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz